Mooi Vastgelegd in Tekstblad

Schrijven is blijven. Dat is de titel van het artikel dat Douwe Soepboer en Hennie van de Kar in copyteam schreven over het vastleggen van een bedrijfsgeschiedenis. Door het vastleggen van een organisatieverhaal, gaan herinneringen niet verloren. Het artikel verscheen in Tekstblad, tijdschrift over tekst en communicatie (jaargang 22, 05/06 2016).
Bedrijfsverhaal vastleggen
Het artikel zoomt eerst in op de drie redenen waarom je als bedrijf je verhaal zou willen vastleggen. Het bedenken van de vorm (wordt het een boek, magazine of documentaire) is de volgende stap.
Aan de hand van een praktijkcase (het schrijven van een bewaarmagazine voor een organisatie, bij het sluiten van een locatie) lichten Douwe en Hennie de gemaakte vorm- en schrijfkeuzes toe.

lees hier het hele artikel, dat verscheen in Tekstblad, tijdschrift over tekst & communicatie (jaargang 22, 05/06 2016)
Hennie van de Kar